10 Εμπνευσμένα προγράμματα «Buy 1 Give 1» (Αγόρασε 1 – Χάρισε 1)

Η προσφορά προς τον πλησίον έχει αλλάξει πολύ τα τελευταία χρόνια καθώς τα online κοινωνικά δίκτυα έχουν συμβάλλει στο να υπάρξει ένα είδος φιλανθρωπικής επανάστασης. Το «ταμείο» όπου κάποτε ο κόσμος έριχνε το κέρμα του αντικαταστάθηκε πλέον από μια πληθώρα τρόπων online προσφοράς.

Ένας τομέας που βρίσκεται σε πραγματική ανάπτυξη σήμερα είναι εκείνος που βασίζεται στο λεγόμενο μοντέλο συναλλαγών «ένα προς ένα», όπου ο καταναλωτής αγοράζει ένα προϊόν και κάποιος λιγότερο τυχερός παραλαμβάνει το ίδιο προϊόν δωρεάν. Επιτυχημένοι πρωτοπόροι όπως η εταιρεία TOMS Shoes και ο Οργανισμός OLPC έχουν εμπνεύσει πολλά παρόμοια έργα.

Η ιστοσελίδα Mashable παρουσιάζει 10 τέτοιες αξιοσημείωτες  online προσπάθειες «Αγόρασε 1 και χάρισε 1», ενώ υπάρχουν πολλές περισσότερες ακόμη.


1. BoGoLight


 

Η BoGoLight διανέμει ιδιαιτέρως ανθεκτικούς ηλιακούς φακούς σε κοινότητες που έχουν ανάγκη σε όλο τον κόσμο, παρέχοντας μία  καθαρή, ασφαλή, ανανεώσιμη πηγή φωτός σε οικογένειες που κανονικά θα βασίζονταν στην κηροζίνη και τα κεριά.

Μπορείτε να αγοράσετε έναν από τους φακούς και ένας άλλος θα διατεθεί για λογαριασμό σας σε κάποιον που έχει ανάγκη. Μπορείτε μάλιστα να επιλέξετε εσείς τον φιλανθρωπικό οργανισμό που θα παραλάβει το φακό.

2. One World Futbol Project


 

Η One World Futbol είναι μια εξαιρετικά ανθεκτική μπάλα ποδοσφαίρου κατάλληλη για κάθε έδαφος που ποτέ δεν θα ξεφουσκώσει, ακόμα και αν τρυπηθεί. Εάν αγοράσετε μία μπάλα, μια αντίστοιχη μπάλα θα πάει σε μια κοινότητα που έχει ανάγκη, σε ένα στρατόπεδο προσφύγων, εμπόλεμη ζώνη, ή μία κοινότητα που μαστίζεται από τη φτώχεια.

Την ιδέα για τη μπάλα είχε ο Tim Jahnigen, ένας εφευρέτης και μουσικός παραγωγός, αφού είδε πλάνα με πρόσφυγες από το Νταρφούρ οι οποίοι έπαιζαν ποδόσφαιρο με μία δικής τους επινόησης χειροποίητη μπάλα.

Τέτοιες μπάλες έχουν μέχρι σήμερα διανεμηθεί στη Ρουάντα, τη Νότια Αφρική και το Ιράκ, ενώ η Sager Family Foundation αγόρασε 10.000 μπάλες με σκοπό να τις στείλει στην Αϊτή.


3. Teresa Baby


 

Ονοματισμένο από τη Μητέρα Τερέζα, το Baby Teresa δημιουργήθηκε από τους Τασμανούς επιχειρηματίες Sammie Appleyard και Kirsty Dunphey με σκοπό να «προικίσουν» μωράκια του τρίτου κόσμου.

Ακολουθώντας τη λογική του «ένα προς ένα» πολλά ρουχαλάκια έχουν φτάσει μέχρι την Αίγυπτο, την Ουγκάντα, την Τανζανία, την Κένυα, την Αυστραλία, Τασμανία, τις Φιλιππίνες και την Ιορδανία. Οι ιδρυτές φιλοδοξούν να ντύσουν τουλάχιστον από  ένα μωρό με ανάγκη σε κάθε χώρα του κόσμου.


4. Blanket America


 

Η Blanket America πουλάει κουβέρτες, παπλώματα, σεντόνια, μαξιλάρια και ριχτάρια. Δεν πρόκειται όμως για έναν συνηθισμένο λιανοπωλητή. Η προσπάθεια θέλει να ενθαρρύνει τους καταναλωτές να απαιτούν περισσότερα ώστε να βοηθούνται οι συνάνθρωποί όταν ψωνίζουν.

Για κάθε προϊόν που πωλείται, το ίδιο ή παρόμοιο προϊόν, διατίθεται δωρεάν σε ιδιώτες και οργανισμούς που έχουν ανάγκη. Όπως υποδηλώνει το όνομα της εταιρείας, οι προσφορές απευθύνονται κυρίως σε φτωχές οικογένειες της Αμερικής. Ωστόσο γίνονται και διανομές κουβερτών στην Αϊτή.


5. Warby Parker


 

Το πρόγραμμα «ένα προς ένα» της Warby Parker φιλοδοξεί να προσφέρει οπτικά βοηθήματα σε πολλούς από τους 500 εκατομμυρία ανθρώπους ανά τον κόσμο οι οποίοι δεν έχουν πρόσβαση σε οφθαλμιατρική φροντίδα.

Για κάθε ζεύγος γυαλιών των 95 δολαρίων που θα αγοράσει ένας καταναλωτής μέσω του διαδικτύου, η εταιρεία θα προσφέρει ένα ζευγάρι σε κάποιον που έχει ανάγκη, παρέχοντας του τη δυνατότητα να διαβάσει, να εργαστεί και να ζήσει μια καλύτερη ζωή.

Σε συνεργασία με τον φιλανθρωπικό οργανισμό RestoringVision.org, η Warby Parker έχει προσφέρει γυαλιά σε 24 χώρες στη Λατινική Αμερική, την Αφρική, τη Νότια Ασία και τις ΗΠΑ.


6. Happy Blankie


 

Το οικογενειακό εγχείρημα Happy Blankie, πνευματικό παιδί του τότε επτάχρονου David Holdridge, προσφέρει κουβερτούλες με παιδικά σχέδια ζώων. Οι προσφερόμενες κουβέρτες πηγαίνουν σε παιδιά με ανάγκη σε νοσοκομεία και ορφανοτροφεία.

Το προορισμό επιλέγετε εσείς και μπορείτε να προσφέρετε σε μέρη όπως η μακρινή Ουγκάντα και η Ταϊλάνδη.


7. Whitten Grey


 

 

Το «Little Grey Dress» είναι έργο της Whitten Grey και χαρίζει ένα φόρεμα για κάθε ρούχο που θα πωληθεί δίνονται ταυτόχρονα την ευκαιρία στα μικρά κορίτσια που θα τα αγοράσουν να βιώσουν τη χαρά της προσφοράς.

 

Με μια αγορά Whitten Grey το κοριτσάκι σας θα λάβει έναν κωδικό που μπορεί να εισάγει στην ιστοσελίδα της εταιρείας και να αποφασίσει το χρώμα του φορέματος που θα στείλει καθώς και τη χώρα που επιθυμεί να καταλήξει το δέμα, αλλά και να γράψει ακόμα ένα σημείωμα για το κορίτσι που θα παραλάβει το φόρεμα!


8. One Million Lights


 

Το πρόγραμμα One Million Lights διανέμει ηλιακoύς λαμπτήρες LED με σκοπό να αντικαταστήσει τις λάμπες κηροζίνης σε περιοχές του κόσμου όπου δεν υπάρχει ηλεκτρικό ρεύμα. Τα φώτα βοηθούν τα παιδιά να μελετήσουν μέσα σε ένα περιβάλλον πολύ πιο υγιεινό.

Μπορείτε απλώς να δωρίσετε ένα φακό, αλλά υπάρχει και η δυνατότητα να προσφέρετε αγοράζοντας ένα προϊόν για τον εαυτό σας.

Οι προσφορές έχουν ευρεία γεωγραφική κατανομή καθώς περιλαμβάνονται χώρες όπως η Αϊτή, το Περού, η Νικαράγουα, η Ινδία, η Αιθιοπία, η Κένυα και πολλές άλλες χώρες.


9. FIGS


 

Το πρόγραμμα FIGS («καινοτόμες γραβάτες και παπιγιόν για το σύγχρονο άνθρωπο») δωρίζει σχολικές στολές σε παιδιά στην Αφρική.

Το FIGS έρχεται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα που έχουν πολλά παιδιά στην Αφρική τα οποία δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο, εάν δεν έχουν την κατάλληλη στολή. Έτσι μπορείτε να συνεισφέρετε στην εκπαίδευση παιδιών που πάνε σε πάνω από 100 σχολεία της Ανατολικής Αφρικής, στην Κένυα και την Τανζανία.


10. Μπότες Roma


Aποστολή της Roma είναι να κρατήσει τα παιδικά ποδαράκια ζεστά και στεγνά με ένα άνετο, ανθεκτικό και πρακτικό ζευγάρι μπότες για κάθε φτωχό παιδί που ζει σε ψυχρό και υγρό κλίμα.

Με το πρόγραμμα αυτό, η Roma στοχεύει να προσφέρει  σε παιδιά του δρόμου και ορφανά 100.000 ζευγάρια μπότες έως το 2012, ξεκινώντας από την Ανατολική Ευρώπη.


BONUS: B1G1


To B1G1 (Buy 1 – Give 1, που σημαίνει αγοράστε ένα για να δώσουν ένα) είναι ένας online κόμβος συναλλαγών που επιτρέπει σε εταιρείες να συμμετάσχουν σε προγράμματα συναλλαγών «ένα προς ένα». Οι επιχειρήσεις μπορούν να επιλέξουν το σκοπό που θα ήθελαν να υποστηρίξουν μέσα από ένα ευρύ φάσμα φιλανθρωπικών επιλογών. Έτσι κάθε φορά που πραγματοποιείται μια συναλλαγή, τόσο οι εταιρείες όσο και ο καταναλωτής μπορούν να προσφέρουν κάτι στο συνάνθρωπο κάνοντας με τον τρόπο αυτό τη διαφορά.

Πηγή: Mashable


Advertisements
This entry was posted in Μέλισσα Ισοκράτη and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s